dilluns, 25 de maig de 2015

Tota la informació sobre la xerrada "L’ús responsable dels dispositius mòbils”.



El passat 11 de maig en Ramiro Tomé, formador de Barcelona Mobile World Capital, va venir a fer un taller sobre l’ús responsable dels dispositius mòbils, dins del marc de Programa de suport educatiu a les famílies de l’IMEB.

Ens ha deixat 3 idees bàsiques sobre el nostre paper com a pares en l’ús responsable dels dispositius mòbils: EDUCAR, DONAR LLIBERTAT i ACOMPANYAR. 

La idea és que qui ha d’aprendre és el nen i, per fer-ho, s’ha d’equivocar i trobar-se en la situació de resoldre els problemes. Per això, hem d’educar i deixar llibertat progressivament, per al final acompanyar als nostres fills en l’ús de la tecnologia mòbil. Però, per poder acompanyar-los, nosaltres també hem de fer un bon ús i sobretot hem de ser usuaris de dispositius mòbils. 

La tecnologia és la segona naturalesa dels nostres fills i hem de saber evolucionar amb ells en aquest sentit. Per això és molt important evitar una posició de tecnoresistència o rebuig de la tecnologia. Hem d’estar actualitzats i conèixer els programes, xarxes, dispositius que utilitzen els nostres fills.

A Catalunya tenim la pàgina web www.internetsegura.cat adreçada a pares, joves i educadors per donar suport en el bon ús de les tecnologies mòbils i accés a internet. En aquesta pàgina trobareu resposta a les vostres inquietuds i consells de com és més adient actuar. 

A més d’aquesta pàgina, el Ramiro ens ha parlat també d’altres recursos a consultar:

     És molt important consultar i fer cas a la classificacióPEGI dels jocs per edats.
     Hi ha una guia que està molt bé sobre l’ús responsable d’internet, mòbils i jocs: “Guíapara padres y educadores sobre el uso seguro de Internet, móviles yvideojuegos”.
     El CESICAT ha elaborat una Guia per protegir iutilitzar amb seguretat el mòbil. 
  Un aparador d’aplicacions mòbils avaluades per docents i professionals de l’educació, elaborat per mSchools. 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada